onsdag 29. mars 2017

Havet og plastmysteriet

Hei bloggen!

Klassen min så en kortfilm for en uke siden og jeg har lyst å skrive litt om den.

Havet og plastmysteriet er en dokumentar om plast og søppel som havner i havet. Det er forsket på plastikk og det blir sagt at om 33 år så er det like mange tonn plast i havet som det er fisker. Dokumentaren sa noe om mikroplast og at mye av plasten som havner i havet blir til mikroplast som blir spist av fisker som vi spiser etterhvert. Når vi spiser fisk er det stor sjanse for at vi får i oss plastikk. Det kan være skadelig for helsen hvis vi får i oss for mye plastikk. 

Denne dokumentaren ga meg et veldig stort innblikk på hvor stor skade plastikk kan gjøre. Det har gjort meg litt skjerpet og oppmerksom på det å kaste ting i naturen. Hvis vi skal starte å resirkulere mere plast så burde alle med det første se denne filmen, for det hjalp meg litt.

-William

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar